A jövő reménysége: a férfi vendég

[Total: 1    Average: 5/5]

A jövő reménysége: a férfi vendég

A piackutató cégek az ezredfordulóra tették a kozmetikai iparban a férfi ápolás piacának nagy áttörését. A csoda azonban még mindig várat magára. Igaz, egyre több férfi veszi igénybe a kozmetikai szalonok szolgáltatásait, de az ápolási termékek piacán a kifejezetten férfiak számára kifejlesztett kozmetikumok csak az összes termék 5%-át teszik ki, és mindössze 2%-nyian vannak azok a férfiak, akik rendszeresen járnak szépségszalonba.

Philippe Benacin, az Inter Parfums vezérigazgatója és az első férfi kozmetikai márka, a Nickel jelenlegi tulajdonosa szerint „A férfi ak majd akkor vásárolnak kozmetikumokat, amikor az eszkimók hűtőszekrényt”. A meglehetősen pesszimista megállapítás nem kecsegtet sok reménnyel a jövőre nézve. De vannak másfajta vélemények is. Marc Delacre párizsi sztárfodrász szerint például „A társadalom óriási változásokon esett át, a szépség és a jól ápoltság ma mindkét nem számára elvárás. A hölgyek hozzájuk illő férfi kíséretében szeretnének megjelenni, ezért a férfi ak sem engedhetik meg maguknak, hogy ne foglalkozzanak a külsejükkel. Egy férfi számára a megjelenése a névjegye. A magánéletében és a munka világában is mindig csak egyetlen esélye van, amikor jó benyomást kelthet, és elérheti, amit akar.” A jó megjelenés a siker kulcsa, és ez akkor is így van, ha sokan nem akarnak tudomást venni róla. A fiatalos, jól ápolt, vonzó külső a sztárok világában is rendkívül fontos lett. Nem véletlen, hogy például Madonna, Demi Moor vagy Sharon Stone is saját magánál jóval fiatalabb partnert választott élettársául. Az angol újságíró, Marc Simpson tollából, 1994-ből származik a „metroszexuális férfi ” kifejezés, amely azóta az egész világon ismertté vált, és a századforduló új és jellegzetes, modern férfi típusának megnevezésére szolgál. Ezzel a terminussal illetjük azt a magas fokú esztétikai érzékkel és igényességgel rendelkező, hetero- vagy homoszexuális, városlakó férfi t, aki sok időt és pénzt fordít kifogástalan megjelenésére és életstílusára. A metroszexuális férfi – legyen akár 25, akár 40 éves – kitűnő vásárlóerőnek számít, könnyen megnyerhető a stílusához illő termékek és szolgáltatások számára, és ha elégedettségét sikerül kivívnia valamely üzletnek vagy szalonnak, könynyen válik belőle visszatérő vendég. Egyre több férfi vendég híve a thalasso-terápiás kezeléseknek, élvezi szívesen a víz jótékony hatásait, a testkezelések és a különféle spa rituálék nyújtotta kellemes élményeket.A Nemzetközi Thalasso-terápiás Szövetség (Fédération Internationale de Thalassothérapie Mer et Santé) adatai szerint ma a fürdőcentrumok vendégkörének 40%-át férfi ak teszik ki, míg 10 évvel ezelőtt ez az arány csupán 29% volt. Az ajándékcsomagok és ajándékszolgáltatások értékesítésével foglalkozó, és a maga területén piacvezető Smartbox kínálatában 2008 óta szerepel egy kizárólag férfi aknak ajánlott wellness szolgáltatásokból összeállított csomag, amelyet kezdetben 50 intézményben lehetett igénybe venni. Ma 160 szalonban kérheti a férfi vendég ugyanezt a szolgáltatáscsomagot. „A férfi ak számára nyújtott jó közérzeti szolgáltatások piaca lassú, de biztos növekedést mutat” – állítja Erwan Corre, a Smartbox termékigazgatója. Az egyik legjelentősebb francia közvélemény-kutató cég, a Xerfi az elkövetkezendő 5 évre 4,5%-os növekedést jósol ezen a területen.

NÉHÁNY KÜLÖNLEGES ÉS ÚTTÖRŐ PÉLDA A FÉRFISZALONOK VILÁGÁBÓL

Az első lépést ezen a területen kétségtelenül Marc Delacre tette meg, aki 1989-ben hozta létre Párizsban az első, kifejezetten férfi vendégeket váró fodrász- és esztétikai szalonját. A híressé vált intézménybe 20 éve járnak a show-business és az üzleti élet nagy öregjei, de gyerekeik, sőt már unokáik is ott vannak a vendéglistán. A jó nevű szalonban a fodrászat mellett manikűr és szolárium is működik, az arcápolás mellett különféle testkezelések is igénybe vehetőek. A szalon címe szinte szájról szájra terjed, híre generációról generációra öröklődik. Alexandre Zouari, a híres fodrász, akinek ügyfélköre főként hölgyekből áll, szintén nyitott egy 6 kabinból álló spát, ahol csak férfi vendégeket fogadnak. A Magn’Hom nevet viselő szalonlánc hajvágást és tradicionális borotválást kínál férfi vendégeinek, szinte bárki számára elérhető áron, mint a régi szép időkben. Daniel Azoulay, a párizsi Store & Spa Guess Men megalapítója new york-i hangulatot idéző szalonjának kirakatába az 1950-es évekből származó, gyönyörű fodrászszékeket helyezett el, amelyekben annak idején még borbély borotválta vendégeit. A szalonban természetesen nem csak borotválást, de sok egyéb esztétikai és jó közérzeti szolgáltatást is kérhet a vendég. Az egytől egyik sikeres, nagy látogatottsággal rendelkező férfi szalonok tulajdonosai nemcsak a szerencsének köszönhetik jól menő üzleti vállalkozásukat. Olyan szolgáltatásokat nyújtanak, amelyekre megvan a kereslet a férfi ak körében, és a szolgáltatásokhoz hozzá tudták tenni azt a kis „pluszt”, ami igazán vonzóvá teszi kínálatukat a piacon. Annak a szalonnak, amely férfiak kozmetikai ápolására kíván szakosodni, esetleg érdemes megfontolnia, nem vonz-e nagyobb ügyfélkört, ha fodrászattal, illetve borotválással bővíti szolgáltatásai körét. Persze senki nem állítja, hogy a hajvágás alapfeltétele volna egy férfi kozmetikai szalon sikeres működésének. De tény, hogy egyes esetekben jó kiindulási pontnak számított. A lényeg az, hogy egy vállalkozás indulásánál legyen egy alapgondolat, amelyre ráépülhet az alakuló cég.
Amikor 1996-ban Philippe Dumont létrehozta az első férfi kozmetikai márkát, a Nickelt, ő elsősorban (bár egyáltalán nem kizárólagosan) a homoszexuálisoknak a heteroszexuálisokénál közismerten magasabb arc- és testápolási igényeire támaszkodott. Elsősorban erre az ügyfélkörre építette a vállalkozását, és csak később, a „metroszexuális” és az „überszexuális” férfi típus megjelenése után változott meg jelentősen a cég homo- és heteroszexuális ügyfeleinek aránya.

HOL ÉRDEMES FÉRFIKOZMETIKAI SZALONT NYITNI?

Az elegáns és drága szalonok, amelyek szolgáltatásaikat egy jól fizető, városi ügyfélkörre kívánják alapozni, csak a nagyobb városok központi kerületeiben életképesek. A metroszexuális férfiak nemigen járnak külvárosi szalonokba, ezzel szemben például szívesen látogatják a nagy bevásárlóközpontokban vagy azok környékén található intézményeket. Az olyan nagy márkák, mint az Isseo, a Guest Men vagy a Task jól tudják ezt. Az Isseo például a legismertebb párizsi nagyáruházak közül a BHV Homme és a Galeries Lafayette egy-egy emeletén is nyitott üzletet. „Egy férfi könnyebben megy be egy áruházba, mint egy kozmetikai
szalonba” – magyarázza az áruházi szalonok üzletpolitikai hátterét Rachel Despierres, az Isseo képviselője. A BHV Párizsban egy jó nevű és közismert férfi szakáruház, ahol az egyes üzletek között bolyongva a férfi vásárló egyszer csak szinte észrevétlenül lépheti át az Isseo szalon küszöbét, és máris egy kezelőkabinban találhatja magát. A férfiak szeretik a diszkréciót ezekben a dolgokban, ezért szívesen veszik, ha a kozmetikai szalonnak éppen egy bevásárlócentrum ad otthont, ami persze nem véletlen. Persze ez a párosítás csak azoknak a jól ismert és tőkeerős szalonoknak a számára rejt magában reális lehetőségeket, amelyek saját kozmetikai márkával rendelkeznek. A kisebb, független cégek a legritkább esetben tudják megfizetni a plázák és nagyáruházak elképzelhetetlenül magas bérleti díjait. Ez még a Magn’Hom-nak sem sikerült Toulonban. Minden hirdetésükben büszkén hivatkoznak arra, hogy a szalon a Galeries Lafayettetel éppen szemben található. Valójában azért éppen szemben, mert bent üzletet venni vagy bérelni még ennek az országos kozmetikai szalonláncnak sem állt módjában… A férfi ápolási termékek és szolgáltatások szektorát egész Franciaországban (és valamennyi nyugat-európai országban) nagyon erős konkurenciaviszonyok jellemzik. A legjobb helyeken egymásnak adják át helyüket a legnagyobb márkákat gyártó és forgalmazó cégek szalonjai. A Nickel nem maradt versenytársak nélkül a piacon. A jelenlegi gazdasági helyzetben pedig a korábbinál kisebb szelet tortával kell beérniük a férfi ápolási piac szereplőinek is.

SZÍNEK ÉS DEKORÁCIÓ A FÉRFIAK VILÁGÁBAN

Egy férfi vendégeket fogadó intézménynek tükröznie kell a férfias ízlésvilágot. A férfiak által kedvelt, meleg színek a legcsalogatóbbak. Megfelelő választás lehet a barna, a szürke, a fekete, a sötétkék, a palackzöld, a vörös. A női ízlésvilághoz tartozó színek, mint a sárga, a világoskék, a rózsaszín természetesen szóba sem jöhetnek egy ilyen környezetben, hiszen a férfiak – egyesek bevallottan, mások csak tudat alatt – mind férfiatlan dolognak tartják a női szalonok finomkodó világát, és nem éreznék jól magukat egy ilyen miliőben. A Guest Men szalonjaiban is jól beváltak, és bármely más férfi ápolási intézmény berendezési tárgyai között is biztos sikerre számíthatnak a szép, nagy és kényelmes kezelőszékek, amelyek férfias erőt sugároznak, mint egy hatalmas igazgatói fotel. A sötét faburkolatok, a fekete márvány és a fehér aljzat nagyon elegáns, visszafogott és férfias hangulatot teremtenek. Néhány szobor, kép, egyszerű dísztárgy elegendő ahhoz, hogy meghatározza egy belső tér hangulatát. A távoli kultúrák berendezési és dísztárgyai sajátos hangulatúvá varázsolják az enteriőrt, és az utazás élményét sugallják a vendégnek. Marc Delacre például szívesen teremt egzotikus világokat a saját szalonjaiban. Az ilyen típusú belső tereket egyébként a női vendégek is kedvelni szokták. Nem véletlen, hogy a spák és a jó közérzeti szolgáltatásokat nyújtó intézmények, amelyeknek vendégei között nők és férfiak egyaránt vannak, előszeretettel alakítanak ki keleties hangulatú belső tereket. Az összhatás érdekében a személyzet ruházatának, a törölközőknek és minden egyéb kiegészítőnek színben harmonizálnia kell a belsőépítészeti és dekorációs elemek színvilágával. A kórházi asszociációkat keltő fehér dominanciáját kerüljük! A férfiak többsége szereti a tiszta, higiénikus környezetet. A rendre és a tökéletes tisztaságra mindig különös gondot kell fordítania minden szalonnak.

KÖZISMERT, NAGY MÁRKÁKKAL VAGY NICHE MÁRKÁKKAL DOLGOZZUNK?

1996-ban Philippe Dumont, a Nickel cég alapítója, a L’Oréal egykori termelési igazgatója létrehozott egy saját márkát, és – akkoriban még valóban úttörőként – férfi kozmetikumokkal jelent meg a piacon. A dolog fogadtatása igen kedvező volt. A „Lendemain de Fêtes” nevet viselő frissítő, revitalizáló arcgél, a „Bonne Gueule” arckrém vagy a „Grand Bluff ” önbarnító szinte azonnal a férfi ápolás nagy klasszikusaivá váltak. A sikert látva pedig az ismert kozmetikai márkák egymás után hozták létre a saját férfi ápolási márkájukat. Így született meg a Clarins Men, a Lancôme pour Homme, a Shiseido Men, a Biotherm Homme, és így jöttek létre a szinte bármely nagyobb üzlet polcain is könnyen elérhető Nivea for Men, illetve a Men Expert L’Oréal termékek… A bio márkák, mint például a Weleda, a Lagona, a Bio Florane, a Lavera vagy a Melvita az utóbbi években óriási léptekkel haladnak előre a férfi termékek piacán is. És mindemellett természetesen ott vannak a kizárólag férfi kozmetikumokkal foglalkozó márkák, mint a Guest Men, az Isseo, a Task Essential, amelyek az évek során valóban tökéletessé fejlesztették a saját termékeiket, kezelési protokolljaikat, és szinte utolérhetetlen előnyhöz jutottak a maguk területén. Jelenleg körülbelül 100 férfi kozmetikai márka verseng a piacon a vásárlók kegyeiért. Milyen alapon lehet vajon eldönteni, hogy egy szalonvalamelyik nagy márka férfi vonalának termékeivel dolgozzon-e, vagy inkább egy kizárólag férfi kozmetikumokat fejlesztő és forgalmazó, niche márka mellett tegye le a voksát? A válasz mindig attól függ, milyenek az elvárásai, milyen az ízlésvilága és a fizetőképessége annak az ügyfélkörnek, amely a szalont látogatja. Ideális esetnek az számít, ha legalább két márka közül választhat a vendég. A választást elősegítendő érdemes összevetni az egyes márkák azonos célra használható termékeinek összetételét, textúráját, a termékkel végezhető protokollokat, a kiszerelést, az árat és a vásárlási feltételeket. Csak mindezeknek a tényezőknek a pontos ismeretében lehet megalapozott, racionális döntést hozni. És persze mindig adódhatnak olyan, speciális körülmények is, amelyek behatárolják a lehetőségeinket. A lyoni IL Esthétique szalon alapító igazgatója, Magali Petaud például eredetileg Nickel termékeket szeretett volna a szalonba, de a beszállító olyan szigorú feltételeket szabott a termékek elhelyezésével kapcsolatban, hogy végül le kellett mondania erről a márkáról. 60 nm-en nem lehetett ugyanis megoldani, hogy a Nickel termékek minden egyéb márkától tökéletesen elkülönítve jelenjenek meg a polcokon… A Lana Spa tulajdonosa a Clarins Men termékekre és protokollokra esküszik, a Sweet Homme szalon igazgatója pedig egy Vitaman nevű, ausztrál márkát választott, amely nagy interpretációs szabadságot hagy a kozmetikusnak a kezelési eljárások kivitelezésében. Ízlés dolga, kinek milyen típusú termékek és protokollok illeszkednek leginkább a profiljába. Annyi azonban biztos, hogy a márkával kapcsolatos döntést érdemes jó előre meghozni. A termékek csomagolásának ugyanis harmonizálnia kell az egész szalon dekorációjára jellemző színvilággal. A használni kívánt márka saját színei tehát fontos szerephez kell, hogy jussanak akkor, amikor a falak, a kiegészítők, a berendezési tárgyak vagy a dekorációs elemek színéről, stílusáról döntünk, hiszen a szalon imázsa csak akkor lesz egységes, ha minden elem tökéletesen illeszkedik egymáshoz.

MILYEN SZOLGÁLTATÁSOKAT KÍNÁL VENDÉGEINEK EGY SIKERES SZALON?

A Magn’hom-nál például három fő pillére van a kezelési kínálatnak: fodrászat, kozmetika, epiláció. Nyerő hármas, de csak ott, ahol van lehetőség három, egymástól ennyire eltérő jellegű szolgáltatással egyazon szalonban foglalkozni. Egy dolog azonban biztos: az epiláció mindig jó választás: viszonylag kevesen foglalkoznak vele, miközben egyre növekvő igény van rá. A férfi és női vendégeket egyaránt fogadó, párizsi Estetika szalon bevételeinek 70%-a szőrtelenítő kezelésekből származik. A teljes kihasználtság idején 22 vendég egyidejű ellátására alkalmas szalon kirakatában ez olvasható: „Teljes szőrtelenítés férfiaknak és nőknek!” Aki nem idegenkedik az intim zónák szőrtelenítésétől, annak érdemes a teljes szőrtelenítést felvenni a kínálatába, mert a vendégek a szőrtelenítő kezelések mellé nagyon gyakran kérnek másféle kezeléseket is. Így a vendégkör és az igénybe vett szolgáltatások köre is szépen, szisztematikusan bővül, hétről hétre, évről évre. A manikűr és a láb esztétikai ápolása szintén olyan alapszolgáltatások, amelyeket nagyon szívesen vesznek igénybe a férfiak. A spák és általában a fürdők szerelmesei nyitottak a legtöbb modelláló testkezelésre is. A maszszázsok közül általában a mélyebb izmokat is megdolgozó, erőteljesebb fajtákat szeretik. Jó, ha a kezelési kínálatban legalább öt különböző típusú masszázs és testkezelés szerepel. A Marc Delacre-nál a férfiak körében az egyik legkeresettebb protokollnak számít a 25 perces hátkezelés, amely tartalmazza a komedók eltávolítását és egy rövid hátmasszázst is. A kezelés ára 65 euró. Az arckezelések közül az egyik legnépszerűbb a szem alatti táskák kezelése. A vendégek szerint a táskás szemektől az arc fáradtnak, megviseltnek és a ténylegesnél öregebbnek hat. Ettől a látványtól tömegével szeretnének a férfiak megszabadulni a Task-nál is, ahol egy 20 perces „Express Visage” kezelés keretében mindössze 35 euróért megtehetik ezt. Ugyanitt egy 60 perces arctisztító kezelés 75 euróba kerül. Szintén érdemes felvenni a kínálatba a fiatal korosztály tagjai által keresett akné elleni kezeléseket is. Sok kamasz fiúnak okoznak gondot a pattanásai, éppen abban az életkorban, amikor kezdenek érdeklődni a lányok iránt. Sokan bármit megtennének, hogy megszabaduljanak az akné tüneteitől, és gátlások nélkül tölthessék együtt az idejüket a barátnőjükkel… A megfelelően megválasztott kezelések mellé azután kellenek még a szakmailag kitűnően képzett kozmetikusok, akik ráadásul pszichológiailag
is felkészültek a férfi nemmel való foglalkozásra. Mert a férfiak a kozmetikában is férfiak, akiknek egészen más elvárásaik vannak, és máshogyan működnek, mint a nők. A hölgyekkel ellentétben például ők a másfél órás, hosszú kezelések helyett a 30 perces, expressz kezeléseket keresik. Nekik nem a hosszan tartó élvezet, hanem a hatékonyság, az eredmény számít. És ha a szalonból a kezeléstől kissé kipirult arccal távoznak, nem reklamálnak, mint a női vendégek. Nekik ez is csak bizonyíték arra, hogy a kezelés szemmel láthatóan hatásos volt… Ha a szalonban van szauna, szolárium vagy hammam, a férfi vendégek előszeretettel kérik ezeket a szolgáltatásokat is. Egyszerűen azért, mert mindez hozzá tartozik az ő ápolási kultúrájukhoz.

ÉRTÉKESÍTÉS A SZALONBAN ÉS AZ INTERNETEN KERESZTÜL

A férfiak általában szívesen tájékozódnak az interneten keresztül. Ezért a férfi vendégekre számító szalonoknak különösen fontos, hogy rendelkezzenek weboldallal, ahol a vendég megtalálhatja a szalon fotóját, kezelési kínálatát, árait. Hasznos, ha a portálon e-butik is elérhető, amelyen keresztül a vendég ugyanolyan egyszerűen és gyorsan megvásárolhatja a krémjét, mint egy könyvet vagy egy CD-t más oldalakon. A férfiak általában hűségesek ahhoz a termékhez, amelynek hatásával meg vannak elégedve, és nem próbálkoznak mindig újabbakkal. Viszont szeretik, ha beszerzése egyszerű, és nem kerül különösebb fáradságba. Az árak tekintetében a legbiztosabb úton az jár, aki közepes árfekvésű termékeket kínál férfi vendégeinek. A nőkkel ellentétben ugyanis a férfiak számára semmi élvezetet nem jelent, ha óriási összegeket költhetnek kozmetikumokra. Aki megteheti közülük, az lehet, hogy Christian Dior inget és Armani öltönyt visel, de szinte biztosan nem hajlandó 300 eurót fizetni egy kis tégelynyi krémért. A férfiak számára jó vásárlás az, ami mindössze 3–5 percet vesz igénybe. Ezért a szalonban jól értékesít az a kozmetikus, aki hatékonyan, „férfiasan” kommunikál: azaz minden fontos információt képes néhány jól megfogalmazott mondatba belesűríteni, fölösleges fecsegés és szószaporítás nélkül. Míg a nők puszta kíváncsiságból is szívesen próbálnak ki újabb helyeket, a férfiak hűséges vendégek, ha ők váltanak, annak többnyire valami konkrét oka van. Gyakran nemcsak a szalonhoz, hanem egy általuk kedvelt kozmetikushoz is ugyanilyen hűségesen ragaszkodnak. Marketingfogásként értékelik a férfi vendégek például azt, ha minden tizedik kezelést ingyen vagy árkedvezménnyel kaphatnak. Szintén jól bevált a Nickel „Happy Hour” kezdeményezése, amelynek lényege, hogy egyes kezeléseket a nap egy bizonyos szakában (olyan időpontban, amikor általában úgyis kevés vendég keresi fel a szalont) alacsonyabb áron lehet igénybe venni. Így például a közkedvelt „Silicon Valley” kezelés ebben az időszakban 115 euró helyett csak 85 euróba kerül. A hotelek spái is egyre gyakrabban alkalmazzák ezt a reklámfogást azokban az órákban, amikor szinte minden vendég a tengerparton vagy a sípályákon van. Érdemes hetente egyszer egy hoszszabb – például 22 óráig tartó – nyitva tartást is beiktatni azoknak a menedzsereknek, üzletembereknek a kedvéért, akik napközben valóban nemigen tudják szabaddá tenni magukat.

A férfiak szeretik

• A belvárosi vagy központi elhelyezkedésű, könnyen megközelíthető kozmetikákat.
• Az emeleti helyiségben üzemelő szalonok helyett inkább azokat, amelyek közvetlenül az utcáról nyílnak.
• Azokat az intézményneveket, amelyek nem semlegesek, hanem kifejezetten férfi as világot idéznek meg.
• A retróval szemben inkább a városias, modern stílust.
• A feszélyező luxust képviselő szalonokkal szemben inkább a keleties, zen hangulatú helyeket.
• A szürke, a fekete, a vörös, a karamell színeket, szemben a fehérrel, a rózsaszínnel vagy a világoskékkel.
• A kozmetikus munkaruhájának színeként a fekete, a sötétzöld, a barna nadrágot és blúzt. Nem kedvelik a fehéret és a világoskéket.
• A pasztellszínű törölközők helyett inkább a sötétebb színűeket.
• A thai masszázshoz és a shiatsuhoz inkább a férfi személyzetet, egyéb kezelésekhez inkább női személyzetet.
• Bejelentkezéshez szeretik, ha csak a keresztnevet és egy mobilszámot kell megadni (a vezetéknevet meg a vonalas telefonszám nem).
• Szeretik a névjegykártya formátumú emlékeztetőkártyát, amelyet a tárcájukba tehetnek, hogy el ne feledkezzenek a következő időpontról.
• A diszkrét fogadtatást, inkább, mint a túlságosan szívélyes, tolakodó üdvözlést.
• A keleties zen zenével szemben jobban kedvelik a szalonban a jazzt, a klasszikus zenét vagy a világzenét.
• A hosszú, másfél órás rituálék helyett inkább a 20–45 perces, rövidebb kezeléseket.
• A minden tizedik kezelés árából 10-15% kedvezményt nyújtó hűségkártyákat.
• A lágy, érzéki, nőies hang helyett a tárgyilagos hangnemet.
• A lágy érintések helyett inkább az energikus, határozott mozdulatokat a kezelések során.
• A szőrszálakat húzó, bőrradírozó kezelések helyett inkább a modelláló testkezeléseket, masszázsokat.
• A svéd vagy a kaliforniai masszázs helyett inkább a sportos, tonizáló, vitalizáló, frissítő hatású kezeléseket, a shiatsut és a thai masszázst.
• Az illatos olajok helyett inkább az illatmentes olajokat, a zsíros kozmetikumok helyett inkább azokat, amelyek gyorsan beszívódnak a bőrbe.
• Kedvelik a kéz- és lábápoló kezeléseket.
• A maszkok és pakolások helyett inkább az arcmasszázst és a hajas fejbőr masszázsát.
• A villanyborotva helyett inkább a borotválkozás hagyományos, kézi borotvás módját.
• A hatóidő letelte alatt a szemre helyezett vattakorongok helyett inkább egy fi lmet néznek szívesen a plazmatévében.
• Csevegési kísérletek helyett jobban értékelik a csöndet.
• Hangzatos ígéretek helyett inkább a látható eredményeket.
• Szeretik a minél rövidebb meggyőzést az értékesítés során.
• A kezelés időtartamával arányosan csökkenő árakat.
• A szőrzet erőssége és a testtájak szerint meghatározott árakat a szőrtelenítő kezeléseknél.
• A közepes vagy alacsonyabb árfekvésű termékeket.
• A semleges csomagolóanyagok helyett inkább a férfi as hatásúakat.
• Inkább az egészség-, mint a szépségközpontú megközelítést, amikor egy-egy termék előnyös hatásairól igyekeznek meggyőzni őket.
• A fantázianevek használata és a nőies, érzelemcentrikus nyelvezet helyett inkább a tudományos, tárgyilagos hangvételt, amikor egy-egy termék
előnyös tulajdonságairól beszél valaki.
• A krémek tulajdonságai helyett inkább a kezelés hatása érdekli őket, a ránctalanító készítmények helyett inkább a fáradtság elleni termékeket, a feszesítő termékek helyett inkább a bőr egyensúlyát helyreállító készítményeket keresik.
• A férfi akat és nőket is fogadó szalonokban a koedukált kabinok helyett inkább a kifejezetten férfi ápolások számára fenntartott kabinokat szeretik.
• A papír alapú kezelési kínálat helyett többre értékelik a jól szerkesztett, impozáns weboldalt a neten, ahol az igénybe vehető szolgáltatások is teljes részletességgel szerepelnek.
• Szeretik az online vásárlási lehetőséget a szalon weboldalán keresztül.
• Különleges növényi főzetek helyett szívesebben fogyasztanak teákat és gyümölcsleveket.

About Kelemen Gréta 330 Articles
"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is. Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején. Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára. Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*