Egészség

A szalon rent√°bilis mŇĪk√∂d√©s√©nek alapfelt√©telei

A szalon rent√°bilis mŇĪk√∂d√©s√©nek alapfelt√©telei

Egy szalon rent√°bilis mŇĪk√∂d√©s√©hez sz√ľks√©ges bev√©telei egyr√©szt a vend√©gek √°ltal ig√©nybe vett kezel√©sekbŇĎl, m√°sr√©szt az eladott kozmetikai term√©kekbŇĎl sz√°rmaznak. A szolg√°ltat√°sok eset√©ben a kozmetikusnak egy kezel√©snyi idŇĎt kell munk√°val t√∂ltenie ahhoz, hogy a szalon a bev√©telt saj√°t kiad√°sainak fedez√©s√©re ford√≠thassa. Ugyanez az idŇĎ egy term√©k elad√°sakor mind√∂ssze n√©h√°ny perc. Ez√©rt a term√©k√©rt√©kes√≠t√©s minden kozmetikai szalonban egyre nagyobb szerephez jut. Az al√°bbi cikkben a sikeres √©rt√©kes√≠t√©s n√©h√°ny fontos szempontj√°t tekintj√ľk √°t.

HOGYAN K√ćN√ĀLJUK ELAD√ĀSRA A KOZMETIKUMOKAT?

K√∂zismert t√©ny, m√©gsem √°rt √ļjb√≥l √©s √ļjb√≥l felh√≠vni r√° a figyelmet, hogy az √©rt√©kes√≠t√©s sikeress√©g√©hez messze nem elegendŇĎ, ha az elad√°sra k√≠n√°lt term√©k minŇĎs√©ge kifog√°stalan, √©s √°ra is vonz√≥. A v√°s√°rl√°si kedvet nagyban befoly√°solja az is, hogy hol, milyen k√∂r√ľlm√©nyek k√∂z√∂tt lehet megv√°s√°rolni az adott term√©ket. Egy kozmetikai szalon eset√©ben p√©ld√°ul nagyon sokat sz√°m√≠t, milyen a berendez√©se √©s a dekor√°ci√≥ja annak a helyis√©gnek, ahov√° a szalonba meg√©rkezŇĎ vend√©g elŇĎsz√∂r l√©p be. A kellemes k√∂rnyezet, ahol a vend√©g j√≥l √©rzi mag√°t, mindig √∂szt√∂nzŇĎleg hat a v√°s√°rl√°si kedvre. De hogyan t√°mogathatja a dekor√°ci√≥ az √©rt√©kes√≠t√©st? Ahelyett, hogy gondosan kidolgozott elm√©leteket olvasn√°nk errŇĎl a k√©rd√©srŇĎl, tulajdonk√©ppen az is elegendŇĎ, ha belek√©pzelj√ľk magunkat a szalonba meg√©rkezŇĎ vend√©g√ľnk hely√©be. Mi mitŇĎl √©rezn√©nk j√≥l magunkat ebben a szalonban? Vannak term√©szetesen olyan alapk√∂vetelm√©nyek, mint a t√©r √°ttekinthetŇĎs√©ge, rendezetts√©ge, a megfelelŇĎ f√©nyviszonyokat biztos√≠t√≥ vil√°g√≠t√°s vagy az akad√°lytalan k√∂zleked√©si felt√©telek megl√©te. Mindezeken fel√ľl azonban sz√ľks√©g van arra is, hogy a helyis√©g √≠zl√©ses berendez√©s√©vel √©s √∂tletes dekor√°ci√≥j√°val kellemes hangulatot √°rasszon, szem√©lyes legyen. Valahogyan el kell √©rn√ľnk, hogy vend√©g√ľnknek tetsszen, amit n√°lunk l√°t, √©s kedve legyen k√∂rbes√©t√°lni, alaposabban is szem√ľgyre venni mindazt, amit k√≠n√°lni szeretn√©nk neki. A sz√©pen berendezett fogad√≥helyis√©gben j√≥l l√°that√≥an √©s figyelemkeltŇĎen kell tudnunk bemutatni a vend√©geknek a megv√°s√°rolhat√≥ term√©keket.

Termékcsoportok és ötletek

A napoz√≥ term√©kekre kiv√°l√≥an felh√≠vhatjuk a vend√©gek figyelm√©t, ha p√©ld√°ul egy kis, egzotikus f√°b√≥l k√©sz√ľlt polcra helyezz√ľk ŇĎket a v√°r√≥helyis√©gben, √©s √ļgy rendezz√ľk be a polc k√∂rnyezet√©t, hogy az a szeml√©lŇĎben a tengerparti nyaral√°sok hangulat√°t id√©zze fel. Nem kell nagy dolgokra gondolni. El√©g ehhez egy kis minip√°lma, n√©h√°ny ‚Äď szint√©n megv√°s√°rolhat√≥ ‚Äď csinos f√ľrdŇĎruha √©s strandkendŇĎ, sz√©p kavicsok, kagyl√≥k, egy kis homok. M√©g t√∂k√©letesebb az √∂sszhat√°s, ha a r√∂gt√∂nz√∂tt ‚Äěsz√≠npadunk‚ÄĚ mellett a plazmat√©v√©ben egy DVD-rŇĎl egzotikus √ļtic√©lokat, gy√∂ny√∂rŇĪ t√°jakat bemutat√≥ filmet is n√©zhetnek a v√°rakoz√≥ vend√©gek. A napoz√≥ k√©sz√≠tm√©nyek polcon elhelyezett k√≠n√°lat√°t m√©g teljesebb√© tehetj√ľk n√©h√°ny, a bŇĎrt a napoz√°sra felk√©sz√≠tŇĎ √©trend-kieg√©sz√≠tŇĎvel, √©s hasznos aj√°nd√©kk√©nt kitehet√ľnk a polcra egy kis t√°j√©koztat√≥ f√ľzetet is, amely fontos inform√°ci√≥kat tartalmaz a napoz√°s vesz√©lyeivel √©s a megfelelŇĎ UV-v√©delemmel kapcsolatban. Az arc√°pol√≥ k√©sz√≠tm√©nyeket √ļgy tudjuk a leghat√°sosabban k√≠n√°lni vend√©geinknek, ha a term√©kaj√°nl√°sainkat modern bŇĎrdiagnosztikai k√©sz√ľl√©kekkel v√©gzett vizsg√°latok eredm√©nyeivel t√°masztjuk al√°. Ha rendelkez√ľnk egy hidrat√°ci√≥m√©rŇĎvel vagy egy, a bŇĎr k√©p√©t sokszoros nagy√≠t√°sban kivet√≠tŇĎ mikrokamer√°val, akkor a vend√©g sz√°m√°ra is k√∂nnyen l√°that√≥v√° tehetŇĎek, igazolhat√≥ak a bŇĎr√°llapot√°ra vonatkoz√≥ meg√°llap√≠t√°saink. Ezek az eszk√∂z√∂k egyfelŇĎl megk√∂nny√≠tik a kozmetikus dolg√°t, hiszen a pontos, m√©r√©ses bŇĎranal√≠zis fontos inform√°ci√≥kkal szolg√°l a bŇĎr probl√©m√°ival kapcsolatban. M√°sfelŇĎl pedig az objekt√≠v adatokat l√°tva a vend√©g k√∂nnyebben fogadja el a kozmetikus szakv√©lem√©ny√©t, kezel√©si √©s term√©kaj√°nl√°sait. Nagy haszn√°t vehetj√ľk annak is, ha nyomtatott form√°ban elŇĎre elk√©sz√≠tj√ľk az egyes bŇĎrt√≠pusokra aj√°nlhat√≥ √©s a szalonban ig√©nybe vehetŇĎ kezel√©sek, illetve megv√°s√°rolhat√≥ term√©kek list√°j√°t. Ezeket a lapokat √ļgy haszn√°lhatjuk a diagnosztikai elemz√©s sor√°n, ahogyan az orvos a receptet: vend√©g√ľnk kez√©be adhatjuk azt a dokumentumot, amelyen a bŇĎrprobl√©m√°j√°ra √°ltalunk legmegfelelŇĎbbnek tartott k√©sz√≠tm√©nyek felsorol√°sa szerepel. Ha √°ttanulm√°nyozta,nincs m√°s h√°tra, mint hogy k√∂z√∂sen kiv√°lasszuk a rendelkez√©sre √°ll√≥ m√°rk√°k valamennyi, megfelelŇĎ term√©ke k√∂z√ľl azokat, amelyektŇĎl a konkr√©t esetben a legjobb eredm√©nyek v√°rhat√≥ak. Fontos, hogy az a helyis√©g, ahol a bŇĎrdiagnosztikai vizsg√°latot v√©gezz√ľk, makul√°tlanul tiszta √©s rendezett, letisztult egyszerŇĪs√©ggel, kiv√°l√≥ √≠zl√©ssel, luxus sz√≠nvonalon berendezett helyis√©g legyen, amely a magas szintŇĪ szakmais√°g benyom√°s√°t kelti a vend√©gekben. J√≥l l√°that√≥ √©s k√∂nynyen el√©rhetŇĎ helyen legyenek k√©szenl√©tben a kozmetikai kell√©kek: szivacsok, tubusok √©s t√©gelyek, t√∂rlŇĎkendŇĎk, n√©h√°ny prospektus stb.

A test √°pol√°s√°ra szolg√°l√≥ term√©kek k√∂r√©be tartoznak a k√ľl√∂nf√©le test√°pol√≥k, az √©trend-kieg√©sz√≠tŇĎk, te√°k, fŇĎzetek, az alakform√°l√°st √©s a tests√ļly cs√∂kkent√©s√©t t√°mogat√≥ k√©sz√≠tm√©nyek, valamint a testi j√≥ k√∂z√©rzet kialak√≠t√°s√°ra szolg√°l√≥ term√©kek. Ha az alakform√°l√°s szalonunkban ig√©nybe vehetŇĎ megold√°saira akarjuk felh√≠vni a vend√©gek figyelm√©t, akkor √°ltal√°ban nemcsak term√©keket, hanem term√©kek √©s kezel√©sek komplex rendszer√©t k√≠n√°ljuk. A fogyaszt√≥ kezel√©sek hat√°sa ugyanis fokozhat√≥ bizonyos fogyaszt√≥ k√©sz√≠tm√©nyek, t√°pl√°l√©k- kieg√©sz√≠tŇĎk, lok√°lis alkalmaz√°s√ļ kr√©mek, dr√©nezŇĎ hat√°s√ļ olajak seg√≠ts√©g√©vel, s ha mindezeket a megold√°sokat egy√ľtt k√≠n√°ljuk az √ľgyfelek sz√°m√°ra, akkor az egyes aj√°nlatok √ľzleti szempontb√≥l is erŇĎs√≠tik egym√°st.

A spa term√©kek kateg√≥ri√°j√°ban elsŇĎsorban massz√°zsolajakat, bŇĎrrad√≠rokat, h√°mlaszt√≥ k√©sz√≠tm√©nyeket, illetve a relax√°ci√≥t, a testi-lelki harm√≥nia helyre√°ll√°s√°t seg√≠tŇĎ egy√©b term√©keket aj√°nlhatunk vend√©geink figyelm√©be. A k√≠n√°l√°s m√≥dja itt is legyen √∂sszhangban a term√©kek jelleg√©vel! Egy, a T√°vol-Kelet hangulat√°t megid√©zŇĎ kis b√ļtor vagy d√≠szt√°rgy, egy hatalmas ban√°nlev√©l, gyerty√°k, szobrocsk√°k, illatos f√ľst√∂lŇĎ seg√≠thetik a spa vil√°g√°nak megid√©z√©s√©t.

A V√ĀRHAT√ď FOGY√ĀS MEGTERVEZ√ČSE

√úzleti szempontb√≥l nagyon fontos, √°m egy√°ltal√°n nem k√∂nnyŇĪ feladat megbecs√ľlni, hogy egy adott idŇĎszakban v√°rhat√≥an mennyi fogy majd egy-egy adott term√©kbŇĎl. A m√°r kor√°bban is forgalmazott term√©kekn√©l a kiindul√°si alap mindig az elŇĎzŇĎ √©v azonos idŇĎszak√°nak fogy√°sa. Az √ļjonnan bevezetett term√©kek eset√©ben mindig nagyon √≥vatos becsl√©sekre szabad csak v√°llalkozni, hogy ne legyen magas az √ľzleti kock√°zat. Olyan term√©kbŇĎl, amelynek fogy√°s√°ra vonatkoz√≥an m√©g nincsenek tapasztalataink, csak korl√°tozott mennyis√©gben rendelj√ľnk, nehogy a nyakunkon maradjon egy nagy rakt√°rk√©szlet. A szezon√°lis term√©kek eset√©ben, mint amilyenek a f√©nyv√©dŇĎk, a szŇĎrtelen√≠tŇĎ vagy a fogyaszt√≥ k√©sz√≠tm√©nyek, szint√©n √≥vatosan kell rendelni, hiszen ezeknek a fogy√°s√°ra nagyobb mennyis√©gben ink√°bb csak az √©vnek egy meghat√°rozott idŇĎszak√°ban lehet sz√°m√≠tani.

A SZOLG√ĀLTAT√ĀS ALAPVETŇź √ČS J√ĀRUL√ČKOS ELEMEI

Minden szolg√°ltat√°snak megvannak a maga jellemzŇĎi, amelyek k√∂z√ľl egyesek a kezel√©shez szorosan hozz√° tartoz√≥ alapelemeknek minŇĎs√ľlnek, m√°sok pedig olyan plusz elemek, amelyek nem n√©lk√ľl√∂zhetetlenek ugyan, de a szolg√°ltat√°s sz√≠nvonal√°t minden esetben emelik. Tekints√ľk √°t, melyek ezek a t√©nyezŇĎk!
A szolg√°ltat√°s alapvetŇĎ elemei
‚ÄĘ A vend√©g t√°j√©koztat√°sa az ig√©nyei szerinti kezel√©sekrŇĎl, az idŇĎpont-foglal√°s biztos√≠t√°sa sz√°m√°ra.
‚ÄĘ K√©nyelmes kezelŇĎ√°gy, megfelelŇĎ vil√°g√≠t√°s biztos√≠t√°sa.
‚ÄĘ Szak√©rtelemmel elv√©gzett, minŇĎs√©gi kezel√©s.
‚ÄĘ A vend√©g ir√°nti fi gyelem √©s tisztelet a kozmetikus r√©sz√©rŇĎl.
A szolgáltatáshoz opcionálisan hozzá tartozó, járulékos elemek
‚ÄĘ Kozmetikai kezelŇĎruha √©s papucs biztos√≠t√°sa a vend√©g sz√°m√°ra.
‚ÄĘ A relax√°ci√≥t √©s a j√≥ k√∂z√©rzet kialakul√°s√°t elŇĎseg√≠tŇĎ zene, illatok, speci√°lis f√©nyhat√°sok biztos√≠t√°sa a kezel√©s alatt.
‚ÄĘ Friss√≠tŇĎ italok, te√°k, n√∂v√©nyi fŇĎzetek.
‚ÄĘ Az √°tlagosn√°l nagyobb m√©retŇĪ VIP-kabin √∂lt√∂zŇĎvel, fŇĪthetŇĎ, elŇĎmeleg√≠tett kezelŇĎ√°gy, a tark√≥ √©s boka al√° helyezhetŇĎ, meleg√≠thetŇĎ p√°rn√°k, saj√°t haszn√°latra szolg√°l√≥ sminkhelyis√©g.
‚ÄĘ Ingyenes k√∂r√∂mlakkoz√°s a k√©z√°pol√°s ut√°n.
‚ÄĘ Ingyenes hammam-haszn√°lat a kezel√©sekhez kapcsolva.
‚ÄĘ Egy√©b plusz szolg√°ltat√°sok.

IDŇźPONTOK √ČS SZOLG√ĀLTAT√ĀSOK

Ahogyan a rakt√°rk√©szletet k√©pezŇĎ term√©kekkel, √ļgy a kabinokkal is helyesen kell gazd√°lkodni, azaz min√©l t√∂k√©letesebb egyens√ļlyi √°llapotra kell t√∂rekedni a kereslet √©s a k√≠n√°lat k√∂z√∂tt. Az √ľresen √°ll√≥ kabin ki nem haszn√°lt √©rt√©k, sŇĎt, vesztes√©g a szalon sz√°m√°ra. De az is igaz, hogy ha minden kabinunk foglalt, nem marad szabad kapacit√°sunk azoknak a kezel√©seknek az elv√©gz√©s√©hez, amelyeket az elŇĎzetes egyeztet√©s n√©lk√ľl, az utc√°r√≥l bet√©rŇĎ vend√©gek venn√©nek ig√©nybe. Az √ľgyf√©lk√∂r ig√©nyeit √©s szok√°sait figyelembe v√©ve minden szalonnak egyedileg kell m√©rlegelnie, hogy az utc√°r√≥l bet√©rŇĎ, √©s egy-egy gyors depil√°l√°st vagy relax√°l√≥ massz√°zst k√©rŇĎ vend√©gek sz√°m√°ra √©rdemes-e √°lland√≥an k√©szenl√©tben tartani egy kabint. Ha az √ľzlet sz√°m√°ra ez r√°fizet√©ses volna, akkor a vend√©gek kezel√©seinek √ľgyes szervez√©s√©vel oldhatjuk meg, hogy senkit ne kelljen elk√ľlden√ľnk, √©s egyetlen vend√©gnek se kelljen hosszasan v√°rakozni a kezel√©s√©re. A hammamra v√°r√≥ vend√©gnek p√©ld√°ul felaj√°nlhatunk egy massz√°zst, l√°bf√ľrdŇĎt k√≠n√°lhatunk annak, aki a pedikŇĪr√∂sre v√°r, vagy megk√≠n√°lhatjuk egy mentate√°val azt, akinek n√©h√°ny percet m√©g v√°rnia kell a szŇĎrtelen√≠tŇĎ kezel√©sre. A vend√©gek idej√©vel azonban mindig nagyon korrekt m√≥don kell b√°nni, √©s soha nem szabad t√ļll√©pni azt a hat√°rt, ami m√©g a kellemesen elt√∂lthetŇĎ, k√ľl√∂n√∂sebb el√©gedetlens√©get nem okoz√≥ hat√°ron bel√ľl van. A v√°rakoz√≥ vend√©gre mindig ford√≠tsunk kiemelt figyelmet, hogy l√°ssa, nem feledkezt√ľnk meg r√≥la. Egy h√ļszperces √ľcs√∂rg√©ssel j√°r√≥, elvesztegetett idŇĎ√©rt ugyanis egy m√©goly finom mentatea sem tudja k√°rp√≥tolni az √ľgyfelet, k√ľl√∂n√∂sen akkor nem, ha ez alatt az idŇĎ alatt l√°that√≥an senki nem foglalkozik vele‚Ķ
H√°rom tan√°cs, hogyan gazd√°lkodhatunk hat√©konyan az idŇĎvel
‚ÄĘ Ha a szalonban kezel√©st csak elŇĎzetes idŇĎpont- egyeztet√©s alapj√°n lehet ig√©nybe venni, akkor k√©ts√©gtelen√ľl jobban tervezhetŇĎ a forgalom, √©s nyugodt munkak√∂r√ľlm√©nyeket biztos√≠thatunk a kozmetikusoknak. Ha e szerint a met√≥dus szerint dolgozunk, akkor azonban idŇĎnk√©nt elŇĎfordulhat, hogy egy-egy kabin kihaszn√°latlan marad, mert mindig van olyan vend√©g, aki az elŇĎzetesen egyeztetett idŇĎpontra nem j√∂n el, vagy csak az utols√≥ pillanatban mondja le az elŇĎjegyzett kezel√©st.
‚ÄĘ A kezel√©seket k√ļraszerŇĪen ig√©nybe vevŇĎ vend√©geink eset√©ben lehetŇĎs√©g√ľnk van arra, hogy az idŇĎpontokat m√°r a kezel√©ssorozat elej√©n megbesz√©lj√ľk √©s r√∂gz√≠ts√ľk. Ezekn√©l a kezel√©sekn√©l t√∂rekedj√ľnk arra, hogy az idŇĎpontok a legnagyobb leterhelts√©get jelentŇĎ cs√ļcsidŇĎn k√≠v√ľlre essenek. √ćgy a k√ļra r√©sz√©t k√©pezŇĎ kezel√©sek nem veszik el az idŇĎt, a kabint √©s a kapacit√°st az egy√©b kezel√©sek elŇĎl.
‚ÄĘ Az √ľgyf√©lig√©nyek √©s a szalon kapacit√°s√°nak √∂szszeegyeztet√©se gyakran jelent gondot, √©s mindannyian tudjuk, hogy sok vend√©g nehezen viseli, ha az √°ltala k√©rt idŇĎpontban nem tudjuk sz√°m√°ra biztos√≠tani a kezel√©st. A j√≥l ismert probl√©m√°ra t√∂k√©letes megold√°s nemigen van, de p√©ld√°ul megfelelŇĎ √°rpolitik√°val megpr√≥b√°lhatjuk a vend√©gek egy r√©sz√©t a kev√©sb√© k√∂zkedvelt idŇĎpontok fel√© terelni. A holtidŇĎnek sz√°m√≠t√≥ peri√≥dusokra hirdess√ľnk akci√≥t. Ezekben az √≥r√°kban adjuk a kezel√©seket 20-30 %-kal olcs√≥bban, ami minden bizonnyal vonz√≥ aj√°nlat lesz a vend√©gek sz√°m√°ra. Ha az engedm√©nynek k√∂sz√∂nhe-tŇĎen ezekben az idŇĎszakokban is meg tudjuk t√∂lteni a kabinokat, az a bev√©telek szempontj√°b√≥l komoly eredm√©nynek sz√°m√≠t. Az alacsonyabb √°rakon √©rt√©kes√≠tett kezel√©sekkel is j√≥val jobban j√°runk, mintha a holtidŇĎben a kabinok √ľresen √°lln√°nak, √©s mi a v√°rakoz√°s√©rt fizetn√©nk a kozmetikusoknak a munkab√©rt egy olyan idŇĎszakban, amikor bev√©telt ‚Äď vend√©g h√≠j√°n ‚Äď nem tudnak termelni.

AZONOS SZOLG√ĀLTAT√ĀSOK ‚Äď K√úL√ĖNB√ĖZŇź √ĀRAK

Sok vend√©g sz√°m√°ra √©rthetetlen, hogy a k√ľl√∂nb√∂zŇĎ szalonokban ugyanaz a kezel√©s mi√©rt √©rhetŇĎ el m√°s √©s m√°s √°rakon. A szakember azonban j√≥l tudja, hogy az √°rk√©pz√©s sor√°n sok olyan t√©tellel is sz√°molni kell, amelyek egy laikus sz√°m√°ra nem jelentkeznek k√©zzel foghat√≥ kiad√°sk√©nt, √≠gy nem is sz√°mol vel√ľk. Val√≥ban: ha a kezel√©snek csak az alapvetŇĎ elemeit vessz√ľk figyelembe, k√∂nnyen √ļgy tŇĪnhet, hogy a vend√©g minden int√©zm√©nyben nagyj√°b√≥l ugyanazokat a szolg√°ltat√°sokat veheti ig√©nybe. Ez√©rt nem √©rti, mibŇĎl ad√≥dnak az √°rk√ľl√∂nbs√©gek, ha a kezel√©s lefoly√°s√°ban, a kozmetikus √°ltal v√©grehajtott munkafolyamat egyes l√©p√©seiben alig van k√ľl√∂nbs√©g. A hozz√° nem √©rtŇĎ sz√°m√°ra nehezen meg√≠t√©lhetŇĎ az a minŇĎs√©gi differencia, ami k√©t k√ľl√∂nb√∂zŇĎ szalonban, k√©t k√ľl√∂nb√∂zŇĎ kozmetikus √°ltal elv√©gzett epil√°l√°s, h√°mlaszt√°s, arckezel√©s vagy testpakol√°s k√∂z√∂tt mutatkozik. A massz√°zsokkal m√°s a helyzet, mert a massz√°zs olyan szolg√°ltat√°s, amelyn√©l az √©rint√©s minŇĎs√©ge, a masszŇĎr szakmai felk√©sz√ľlts√©ge, gyakorlotts√°ga k√∂zvetlen√ľl √©rz√©kelhetŇĎ √©s √≠gy k√∂nnyen meg√≠t√©lhetŇĎ a vend√©g sz√°m√°ra is. A k√ľl√∂nbs√©get a t√∂bbi szolg√°ltat√°s eset√©ben sem felt√©tlen√ľl maga a v√©grehajtott protokoll jelenti, hanem sok egy√©b t√©nyezŇĎ, amelyek a szalon szempontj√°b√≥l plusz kiad√°sk√©nt jelentkeznek, ez√©rt az √°rban is meg kell jelenni√ľk valamik√©ppen. Ilyen, a szolg√°ltat√°s minŇĎs√©g√©t k√∂zvetlen√ľl befoly√°sol√≥, √©s az √°rat a felsŇĎ tartom√°nyok fel√© k√∂zel√≠tŇĎ t√©nyezŇĎ p√©ld√°ul, ha a szalon berendez√©se √©s belsŇĎ kialak√≠t√°sa az √°tlagosn√°l ig√©nyesebb. Ehhez ugyanis a tulajdonosnak dr√°g√°bb, nagyobb r√°ford√≠t√°st ig√©nylŇĎ anyagokat √©s berendez√©si t√°rgyakat kellett beszereznie, mint egy egyszerŇĪbb kivitelŇĪ szalon eset√©ben. Ugyan√≠gy, ha az √ľzlet frekvent√°lt helyen van, ahol a b√©rleti d√≠jak magasak, automatikusan meg kell emelni a kezel√©sek √°r√°t is ahhoz, hogy a v√°llalkoz√°s √ľzletileg rent√°bilis √©s hossz√ļ t√°von fenntarthat√≥ legyen. A kozmetikusok magasabb k√©pzetts√©g√©nek, az √ľgyfelekkel val√≥ b√°n√°sm√≥d szem√©lyess√©g√©nek is megvannak a szalon sz√°m√°ra a k√∂lts√©gvonzatai, hiszen a j√≥l k√©pzett, keresett munkaerŇĎ magasabb fizet√©s√©rt dolgozik, a vend√©gekre ford√≠tott figyelemhez pedig idŇĎ kell, amely idŇĎ az √ľzlet szempontj√°b√≥l kiesŇĎ, bev√©telt nem termelŇĎ, csak r√°ford√≠t√°st ig√©nylŇĎ idŇĎ lenne, ha nem kalkul√°ln√°k bele a kezel√©s √°r√°ba. A vend√©g ezekkel a ‚Äěrejtett‚ÄĚ t√©telekkel √°ltal√°ban nem sz√°mol, pedig sokszor pontosan ezek jelentik a k√ľl√∂nbs√©get a k√ľl√∂nb√∂zŇĎ helyeken ig√©nybe vehetŇĎ, azonos t√≠pus√ļ kezel√©sek k√∂z√∂tt.
Milyen eszk√∂z√∂kkel tŇĪnhet ki egy szalon a konkurens int√©zm√©nyek azonos jellegŇĪ szolg√°ltat√°sai k√∂z√ľl?
‚ÄĘ Akci√≥kkal, a kezel√©sek √°r√°nak legal√°bb idŇĎszakos cs√∂kkent√©s√©vel, ami a vend√©gek szem√©ben gyakran a k√ľl√∂nbs√©gt√©tel egyik legfontosabb szempontja.
‚ÄĘ A kezel√©shez opcion√°lisan hozz√° tartoz√≥, j√°rul√©kos elemek vari√°l√°s√°val. Ezen a ter√ľleten a kreativit√°snak √©s az √∂tletgazdags√°gnak nagyon nagy szerepe van, mert a konkurencia √°lland√≥an r√©sen van, √©s a szalonok egym√°st√≥l lopj√°k az √∂tleteket.
‚ÄĘ A vend√©gre ford√≠tott szem√©lyes figyelem √©s gondoskod√°s, a rendelkez√©sre √°ll√°s, illetve a vend√©g sz√°m√°ra a szalonban biztos√≠tott k√©nyelem fokoz√°s√°val, a kozmetikusok tov√°bbk√©pz√©s√©vel, szakmai hozz√°√©rt√©s√ľk fejleszt√©s√©vel.
‚ÄĘ A berendez√©si t√°rgyak, illetve az infrastrukt√ļra fejleszt√©s√©vel: p√©ld√°ul modern, automata fŇĪt√©ssel rendelkezŇĎ kezelŇĎ√°gyak v√°s√°rl√°s√°val, ig√©ny szerinti sz√≠nŇĪ f√©nyeket kibocs√°t√≥ l√°mp√°k felszerel√©s√©vel, k√∂zvetlen√ľl a kabinokhoz tartoz√≥ zuhanyz√≥k ki√©p√≠t√©s√©vel, k√ľl√∂nleges, meg√ļjult dekor√°ci√≥val stb.
‚ÄĘ A szalonnak st√≠lust, hat√°rozott jelleget ad√≥ hangulati elemek koncepci√≥j√°nak k√∂vetkezetes megval√≥s√≠t√°s√°val: p√©ld√°ul keleties vagy indon√©z st√≠lus√ļ berendez√©s √©s hangulat kialak√≠t√°s√°val egy sp√°ban.

A SZOLG√ĀLTAT√ĀSOK MINŇźS√ČG√ČNEK K√úL√ĖNB√ĖZŇźS√ČGEI

A vend√©g √°ltal ig√©nybe venni k√≠v√°nt szolg√°ltat√°s minŇĎs√©ge sz√°mos k√∂r√ľlm√©nytŇĎl f√ľgghet. A kezel√©s minŇĎs√©g√©t ronthatj√°k:
‚ÄĘ a szolg√°ltat√°son mag√°n k√≠v√ľli okok, p√©ld√°ul a hossz√ļ v√°rakoz√°si idŇĎ,
‚ÄĘ a szolg√°ltat√°ssal szorosan √∂sszef√ľggŇĎ okok, p√©ld√°ul ha a kozmetikus a kezel√©st nem szakszerŇĪen v√©gzi el, vagy rossz hangulata √°tsug√°rzik a vend√©gre is.
A kozmetikusok megfelelŇĎ sz√≠nvonal√ļ munkav√©gz√©se n√©lk√ľl√∂zhetetlen a minŇĎs√©gi szolg√°ltat√°sok biztos√≠t√°s√°hoz. √Čvente egyszer vagy k√©tszer mindenk√©ppen tartsunk olyan megbesz√©l√©st, ahol kider√ľl, melyik kozmetikus milyen t√≠pus√ļ feladatokat v√©gez sz√≠vesen, √©s melyek azok, amelyeket a legkev√©sb√© szeret. A megfelelŇĎ sz√≠nvonalat mindenki k√∂nnyebben hozza, ha olyan munk√°t v√©gezhet, ami k√∂zel √°ll hozz√°, amihez tehets√©ge van. Vegy√ľk figyelembe a munkamegoszt√°sn√°l, hogy az egyik kozmetikus ‚Äď tegy√ľk fel ‚Äď im√°dja az arckezel√©seket √©s a term√©k√©rt√©kes√≠t√©st, a m√°sik nem szeret szŇĎrtelen√≠teni, viszont kiv√°l√≥an massz√≠roz, √©s nagyon √©rdekli a bŇĎrrad√≠roz√°s meg a h√°mlaszt√°s, m√≠g a harmadik, mondjuk, kiv√©telesen tehets√©ges b√°rmilyen arc- √©s testkezel√©sben, de az √©rt√©kes√≠t√©s egy√°ltal√°n nem megy neki. LehetŇĎleg hadd csin√°lja mindenki azt, amit szeret, √©s amihez a legjobban √©rt. Ha azonban valaki nem akar foglalkozni a term√©kek aj√°nl√°s√°val √©s a v√°s√°rl√°sok √∂szt√∂nz√©s√©vel, akkor felt√©tlen√ľl k√ľldj√ľk el tov√°bbk√©pz√©sre vagy tanfolyamra. √Črt√©kes√≠teni mindenkinek tudni kell, mert ez k√∂zvetlen√ľl hat√°ssal van a szalon rentabilit√°s√°ra, mŇĪk√∂dŇĎk√©pess√©g√©nek fenntarthat√≥s√°g√°ra.

SZOLG√ĀLTAT√ĀS √ČS KOMMUNIK√ĀCI√ď

Ahhoz, hogy a vend√©gek idŇĎpontot k√©rjenek, √©s ig√©nybe vegy√©k a kezel√©seket, nagyon fontos, hogy megfelelŇĎ sz√∂veges √©s k√©pi inform√°ci√≥kkal l√°ssuk el ŇĎket, amelyek alapj√°n t√°j√©koz√≥dhatnak, d√∂nt√©st hozhatnak. Egy sz√©p ki√°ll√≠t√°s√ļ, k√∂nnyen √°ttekinthetŇĎ, az √°pol√°si koncepci√≥k legfontosabb elemeit k√©pileg is l√°tv√°nyosan al√°t√°maszt√≥ kezel√©si k√≠n√°lat p√©ld√°ul ugyanolyan hat√°sos √©s v√°s√°rl√°sra √∂szt√∂nzŇĎ lehet, mint egy √≠zl√©sesen berendezett, harmonikus benyom√°st keltŇĎ kirakat, amely becsalogatja az √ľgyfeleket az √ľzletbe. A szalon rent√°bilis mŇĪk√∂d√©s√©nek biztos√≠t√°s√°hoz l√©nyeges az is, hogy az √ľgyfelek sz√°m√°ra k√∂nynyen megjegyezhetŇĎen √©s vil√°gosan megk√ľl√∂nb√∂ztess√ľk magunkat a konkurens szalonokt√≥l, √©s hogy k√ľl√∂nb√∂zŇĎ marketingtechnik√°k seg√≠ts√©g√©vel folyamatosan t√∂rekedj√ľk a stabil, rendszeresen visszat√©rŇĎ t√∂rzsvend√©gk√∂r sz√©les√≠t√©s√©re. Ennek el√©r√©s√©hez j√≥l bev√°lt m√≥dszerek √°llnak a rendelkez√©s√ľnkre. Azok a vend√©gek, akik egy bizonyos, elŇĎre meghat√°rozott √©rt√©khat√°r felett vettek ig√©nybe szolg√°ltat√°sokat vagy v√°s√°roltak term√©keket, t√∂rzsv√°s√°rl√≥i k√°rty√°t kaphatnak, amely minden √ļjabb v√°s√°rl√°sukn√°l pl. 15% √°rkedvezm√©nyre jogos√≠tja ŇĎket, valamint tov√°bbi kedvezm√©nyekre is (akci√≥s term√©kv√°s√°rl√°sokra vagy kezel√©sekre). J√≥l √∂szt√∂nzik a fogyaszt√°st a pontgyŇĪjtŇĎ f√ľzetek is. A nagyobb √°ruh√°zak is gyakran √©lnek ezzel a marketingeszk√∂zzel, amelynek l√©nyege, hogy a v√°s√°rl√≥ meghat√°rozott √∂sszegenk√©nt egy pontot kap a gyŇĪjtŇĎf√ľzet√©be, s ha a pontokb√≥l az elŇĎre meghat√°rozott mennyis√©get √∂sszegyŇĪjt√∂tte, aj√°nd√©kban r√©szes√ľl. Ez az aj√°nd√©k egy kozmetikai szalonban lehet p√©ld√°ul valamely term√©k, egy ingyen kezel√©s vagy ak√°r egy bizonyos √∂sszegŇĪ √°rkedvezm√©ny is, amelyet egy k√∂vetkezŇĎ kezel√©s alkalm√°val vehet ig√©nybe.

Kelemen Gréta

"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gr√©ta-t, de a legfontosabb k√©t dolog, amit tudni kell, hogy az optimista √©s prec√≠z, term√©szetesen bar√°ts√°gos, szeml√©lŇĎdŇĎ √©s racion√°lis, de kisebb d√≥zisokban, √©s gyakran elk√©nyeztetik a nem √©rz√©ketlen szok√°sok is.

Az optimizmusa azonban, ami√©rt gyakran im√°dj√°k. A bar√°tok gyakran sz√°m√≠tanak r√≥la √©s romantikus term√©szet√ľkre a sz√ľks√©g idej√©n.

Persze senki sem t√∂k√©letes, √©s Bogd√°nnak sz√°mos hib√°ja van. A tisztess√©g √©s az instabilit√°s hajlamos az √ļton j√°rni, b√°r ink√°bb szem√©lyes szinten, mint m√°sok sz√°m√°ra.

Szerencs√©re a pontoss√°ga √°ltal√°ban ott van, hogy enyh√≠tse a f√ļj√°sokat."

Még szintén kedvelheted...

Vélemény, hozzászólás?

Az email c√≠met nem tessz√ľk k√∂zz√©. A k√∂telezŇĎ mezŇĎket * karakterrel jel√∂lt√ľk