Karcsúsító étrend

[Total: 0    Average: 0/5]

Karcsúsító étrend

Az elhízás olyan anyagcserezavar, amely most járványsá válik. Ez egy állapot, vagy inkább egy multifaktoriális betegség, főleg a genetikai és környezeti hajlamok miatt. Az elhízás oka az alacsonyabb fizikai aktivitás és a magas fűtőértékű feldolgozott élelmiszerek kombinációja.

Az elhízás sok más betegség kockázatát hordozza, különösen a szív- és érrendszeri megbetegedések, a cukorbetegség, a tumorok, amelyek jelenleg a legtöbb haláleset okozói. Emellett mind az elhízás, mind ezek a betegségek csökkentik a kényelmet és a várható élettartamot. Ezért fontos az elhízás és a túlsúly megelőzése és hatékony kezelése.

Minden beteget egyedileg kell kezelni. Az elhízás kezelésének figyelembe kell vennie az életkor, a nem, az életkor, az elhízás típusát, valamint az anyagcserezavarok, például a cukorbetegség, a diszlipidémia és a magas vérnyomás típusát. Az elhízás kezelésének alapfeltétele a negatív napi energiamérleg elérése. Ez kevesebb élelmet és fizikai aktivitást jelent. Csak akkor, ha a kalóriacsökkenés nem kielégítő, farmakológiai intézkedéseket is lehet hozni, és az úgynevezett “kalóriacsökkentés” esetében elkerülhető a kalóriabevitel csökkentése. óriási elhízás, sebészeti kezelés. A kezelést szisztematikusan és mérsékelten kell elvégezni, amely a súlycsökkenést 5-5% -kal, 3-6 hónap alatt végzi.

Az elhízás kezelése mindenekelőtt az energiacsökkentés. Mivel nehéz megváltoztatni a diétát és az életmódot, új módszereket keresnek, beleértve a “csoda étrendet” és a “csoda intézkedéseket”. Sajnos ezek csak fantáziák, nincs olyan csodálatos mód, mégis senki sem fedezte fel őket. Sok diéta nem felel meg az egészséges étrendre vonatkozó jelenlegi ajánlásoknak, ezért káros lehet. A legveszélyesebbek az egykomponensű diéták, a fehérjezsír diéták, a külön étrendek és az éhínség.

Alacsony energiafogyasztású étrend

A testtömeg csökkentése érdekében ajánlott a napi 1000-1200 kcal-t tartalmazó napi étrend a nőknél és napi 1400-1800 kcal férfiaknál.

A napi 500-1000 kcal negatív energiamérleg hetente körülbelül 0,5-1 kg Weight Loss-t eredményezhet. Azonban a megfelelő alacsony energiájú étrendnek meg kell felelnie az egészséges táplálkozás elveinek. Ezért elegendő mennyiségű fehérjét, szénhidrátot és zsírt kell tartalmaznia, és vitaminokban és ásványi anyagokban gazdagnak kell lennie. Az ajánlott mennyiségek: 25-30% zsír, amely kevesebb, mint 7% telített zsírsav, 15% fehérje és 50-60% szénhidrát.

Javasolt az alacsony zsírtartalmú étrendben az állati zsírok és a magas GI-szénhidrátok fogyasztásának csökkentése, ugyanakkor több vizet inni és több zöldséget fogyasztani. A zöldségek értékes vitaminok, ásványi anyagok, flavonoidok és rostok forrása. Az utóbbi összetevő különösen ajánlott, mert gyorsabb részegedést érez, miközben a glükóz felszívódása csökken és az étkezés utáni koncentrációja csökkenti az inzulint. Az oldható rost csökkenti a szérum koleszterinszintjét és trigliceridszintjét. A legfontosabb itt a hiperinzulinémia csökkentése, mivel az inzulin növeli az étvágyat, ezért elősegíti a zsírszövet által a glükóz fogyasztását, miközben csökkenti az izomzat fogyasztását, ami a fogyás nehézségét okozza.

A termékek nem megfelelő kiválasztása a táplálkozás során a vitaminok és nyomelemek hiányosságait okozhatja.

Az alacsony energiafogyasztású diéta használatával a testsúly 10% -kal csökkenthető. Azonban minél hosszabb ideig használják, annál kisebb a súlycsökkentés. Néhány év elteltével visszatérhet a kezdeti tömegbe is.

Nagyon alacsony energiatartalmú étrend

Ha az alacsony energiatartalmú diéta nem eredményezi a várt hatásokat, egy nagyon alacsony energiatartalmú étrendet lehet használni, amely naponta csak 800 kcalumot fogyaszt. Ezt az étrendet VLCD-nek vagy nagyon alacsony kalóriatartalmú étrendnek hívják. Ennek eredményeképpen a férfiak hetente 2 kg-ot veszíthetnek el, és a nők akár 1,5 kg-ig is. Azonban annak érdekében, hogy a hatások az időszak vége után megmaradjanak, általában meg kell változtatnod a táplálkozásodat.

A VLCD diéta alapja az iparilag előkészített, porított napi adag, amely fogyasztás előtt vízzel keveredik. Az ilyen táplálék használatának jelzése jelentős elhízás, a gyors Weight Loss szükségessége, pl. A műtét előtt a 1000-1500 kcal étrend hatásai túl alacsonyak. Ez a táplálék nem használható gyermekeknél, időseknél, terhes és ápoló nőknél, agy-, máj- és veseelégtelenségben, inzulinfüggő cukorbetegségben vagy olyan betegségekben, ahol az energia korlátozása hátrányosan befolyásolhatja a betegség lefolyását.

Ezt a táplálékot 3 hétig alkalmazzák, majd szünetet kell tartani, ekkor egy módosított diétát kell alkalmazni 2 vagy 3 hétig, vagyis egy étrendet, amely VLCD-t ötvöz az élelmiszerekkel. Ezután a VLCD kezelés újra elvégezhető. A súlyvesztés ebben az időszakban két-háromszor nagyobb, mint az alacsony energiafogyasztású diéta ugyanazon időszakában.

Azonban ez a táplálék növelheti az epehólyag kövek kockázatát, és ezeknek az alacsony energiafogyasztású étrendeknek a hosszú távú használata vitaminok és nyomelemek hiányához vezethet.

Alacsony glikémiás indexű diétás ételek

Egyre többet beszélnek az alacsony GI termékekre alapozott étrendről, amelyek a jóllakottság érzését biztosítják, gyorsabban és hosszabb ideig. Becslések szerint az ilyen termékekben lévő rostok felelősek ebből a hatásból. Ez azonban még mindig tanulmányokat igényel a hatékonyság megerősítésére. Különösen, hogy az eddigi megfigyelések nem engedték meg, hogy a csökkent glikémiás termékekre alapozott étrend legyen hatékonyabb, mint az alacsony zsírtartalmú étrend. Emellett a termék glikémiás értéke egy másik termékhez képest változik. Ezért nehéz olyan étrendet létrehozni, amely a csökkent glikémiás értékű ételekből áll.

Egykomponensű étrend

Ezek leggyakrabban gyümölcsdiéták, például alma- vagy grépfrút-diéta, vagy zöldségápolási étrendek, mint például a “Gyümölcsök”, “Gyümölcsök” és “Gyümölcsök”. Egy fonat.

Az étrend legfőbb hátránya az egyéb alapvető tápanyagok hiánya. A gyümölcs- és zöldségkonzervek nem biztosítanak fehérjét, nem biztosítanak megfelelő mennyiségű kalciumot, vasat, jódot és vitaminokat. Csakúgy, mint a tej- és rizs diéta, nem adnak ásványi anyagokat vagy diétás rostokat. A Mayo diéta megtiltja a gabonafélék és gyümölcsök fogyasztását, és a koppenhágai étrend olyan szigorú, hogy csak 2 hétig használható. Ez a táplálék nagy mennyiségű húst, tojást és fekete kávét fogyaszt.

Az egykomponensű diétákat gyakran ajánlják különböző női színes magazinok számára. Javasoljuk, hogy gyorsak és hatékonyak a centiméteres felesleges harcban. Az ilyen étrendeket azonban nem szabad a testre gyakorolt negatív hatásuk miatt használni.

Fehérjezsír étrend

A fehérjezsír étrendet alacsony szénhidrátnak, optimális étrendnek, űrhajósoknak, aviatoroknak, Atkinsnek nevezik. Ez az étrend 50-60% zsír, 20-30% fehérje és minimális szénhidráttartalma mindössze 20-50 g. Így étrendi rostok, vitaminok, ásványi anyagok és flavonoidok fogyatékosok. Ugyanakkor sok zsírt tartalmaz, különösen az állati eredetű, így az élelmiszer-koleszterin, a retinol és a vas. E speciális táplálék hosszú alkalmazása az atherosclerosis kockázatának növekedéséhez, a ketózis toxicitásához vezethet, növelheti a máj- és vesekőbetegségek kockázatát a csontokban lévő kalcium mennyiségének csökkenése miatt.

Ennek a táplálkozásnak az érdekessége főként annak köszönhető, hogy jelentős Weight Loss-t eredményez, és javítja az anyagcsere eredményeit. Jobb eredmények érhetők el, mint az alacsony zsírtartalmú diéta. Ezeket a különbségeket azonban az alkalmazás első hat hónapjában megfigyelték, és ezek a különbségek a későbbiekben jelentősen kevésbé hangsúlyosak. Ezenkívül ez az étrend növeli az LDL-koleszterinszintet, a homociszteint, a fibrinogént. Ezért az étrend hosszabb használata nem ajánlott.

A görög tudósok által közzétett kutatások azt is mutatják, hogy túlságosan hosszú ideig a fehérje étrend használata 22% -kal növeli a halálozás kockázatát. Ezt megerősítik a svéd tudósok által végzett kutatások eredményei, akik 12 éve tanulmányozták az alacsony szénhidrát- és a magas fehérjetartalmú diéták használatát 42 237 nő körében. Megjegyzéseik szerint ezek a táplálkozás 11% -kal növeli a halandóságot. Ezek főként szív-érrendszeri halálozások. Ezekben a vizsgálatokban a szénhidrátok energiafogyasztása 72% (10. centil) és 32.4% között volt (90. A fehérje esetében a becslések szerint ez 10,4% és 23%. másrészt 322 embercsoportból végzett tanulmányok azt mutatják, hogy az alacsony szénhidrát- és mediterrán étrend alternatív lehet az alacsony zsírtartalmú diéta alternatívájaként. E tanulmányok eredményei közötti ellentmondás azt bizonyítja, hogy még sok kutatásra van szükség ahhoz, hogy hogy a fehérje étrend befolyásolja az emberi test.

Külön étrend

Ez az étrend azon az elméleten alapul, hogy egyetlen étkezéskor nem szabad kombinálni a különböző termékeket. A magas glikémiás indexű szénhidrátokat nem szabad kombinálni a Montignac diéta zsírokkal. Másrészről a Diamond és Hay étrendje tiltja a szénhidrátok és a fehérjék kombinációját. Tudományos szempontból azonban ez a termékek elkülönítése nem indokolt.

Menekült

Ez a legveszélyesebb módja a fogyásnak. Jelentős súlycsökkenést okoz, de használatának következtében a ketonvegyületek koncentrációja nő, ami az étvágyat idő múlásával eltűnik. A szervek működése, a szív, a belek, a vesék, valamint a víz-elektrolit zavarok zavarai vannak. A magnézium, a kálium és a nátrium nagyon veszélyes. A Weight Loss nemcsak a zsírégetéshez, hanem a víz és a zsírmentes testtömeghez is kapcsolódik. Az éhség halálhoz vezethet.

A súlycsökkentés előnyei

Az elhízás, mind étrendi, mind farmakológiai szempontból jelentős előnyökkel jár. A metabolikus paraméterek javulnak, és csökken a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata.

10 kg súlycsökkentés előnyei

lipidek

  • a teljes koleszterin-koncentráció 10%
  • az LDL koleszterin koncentrációjának 15%
  • a trigliceridkoncentráció 30% -kal történő csökkentése
  • a HDL koleszterin koncentrációjának emelkedése 8%

vérnyomás

  • zsugorodáscsökkenés 10 mm Hg-vel
  • diasztolés csökkenés 20 mm Hg-vel

cukorbetegség

  • Az éhomi glükózkoncentráció csökkentése 30-50% -kal.
  • Csökkentse a HbA1c-t 15% -kal.
  • a cukorbetegség kialakulásának kockázatának csökkentése> 50%

haláleset

  • a halálozások számának 20-25% -kal való csökkentése
  • a cukorbetegség halálozásának 30-40% -os csökkenését
  • A rákkal kapcsolatos halálesetek 40-50% -kal való csökkentése.

A Weight Loss az elhízás megelőzésének és kezelésének lényege a magas vérnyomás, cukorbetegség, diszlipidémia és egyes rákos megbetegedések kezelésében. A súlycsökkentés a jelenlegi egészségi állapot javulásához is vezet, a tünetek, mint például a lábak Weight Loss, a légszomj, a térd- és csípőízületek fájdalma, a fáradtságérzés, a horkolás, a túlzott izzadás és sok más megfordul.

Összefoglalva, a jó étrend a túlsúly és az elhízás kezelésének alapja. A megfelelő étrend az, ami csökkenti az energia mennyiségét. Egészségügyi szempontból nincs más étrend, amely biztonságosan támogathatja a súlycsökkentést.

Kelemen Gréta
About Kelemen Gréta 164 Articles
"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is. Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején. Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára. Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*