HĂ­rek

Menstruáció alatt fogyni?

Menstruáció alatt fogyni?

odchudzanie menopauza

A vizsgálatok igazolják, hogy a menopauza időszaka elősegíti a zsírszövet mennyiségének növekedését. Az 50 év alatti nőket elsősorban a csípő-elhízás, a menopauza, leggyakrabban a hasi elhízás jellemzi.

Ez egy általánosan ismert jelenség, és a megfelelő ReAction hiánya hasi elhízáshoz vezethet, ami számos komplikációhoz vezethet, mint például az inzulin rezisztencia, a lipid rendellenességek, a magas vérnyomás. Ennek elkerülése érdekében módosítania kell a szokásait, változtatnia kell az étrendjét és magának kell többet gyakorolnia.

Korral csökken az energiaigény és az anyagcsere aránya. Ez gyakran a fizikai aktivitás csökkenéséhez vezet, amely még az egészséges étkezési szokásokban is növeli a testzsír mennyiségét.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a menopauza után nem lehet jó formát és sziluettet élvezni.

Miért könnyebb a súlycsökkenés a menopauza idején?

Az első tényező a szexuális hormonkoncentráció változása. Fontos szerepet játszanak a test megfelelő működésében. Ezek befolyásolják a lipolízist és a lipogenezist, azaz a zsírszintézishez és bomláshoz kapcsolódó folyamatokat. Ezek a hormonok szabályozzák a zsírszövet által kiválasztott biológiailag aktív anyagokat is, azaz adipokint: leptint, adiponektin angiotenzint.

Vannak olyan vélemények, amelyek arra utalnak, hogy a menopauza időszakában a felhasznált élelmiszer mennyiségének szabályozását befolyásoló hypothalamus mechanizmusok szabályozatlanok. A zsíranyag-felvételben részt vevő galanin aktivitása megnövekszik, és csökken az Y neuropeptid aktivitása, amely felelős a szénhidrát-fogyasztásért. Ezáltal a nők valószínűleg zsíros termékeket használnak a menopauza idején.

A gyakorlat lényeges!

Az évek során az izomszövet mennyisége csökken. Ha nem teszünk több fizikai aktivitást az életünkben, az izomszövet-veszteségeket zsírszövet váltja fel. Érdemes itt megjegyezni, hogy minél jobban átadja az izomszövetet a szervezetben, annál lassabban lassítja az anyagcserét. A fizikai aktivitás alapvetően az anyagcserét fejjel lefelé fordítja. Emellett a fizikai aktivitás biztosítja a csonttömeget, amely védelmet nyújt a csontritkulás ellen.

Győződjön meg róla, hogy van a tányéron.

A 40 éven felüli nők étrendi preferenciáinak elemzésére irányuló kutatás azt mutatja, hogy a gazdag kalóriatartalmú termékeket előnyben részesítik. Étrendük gyenge az egész szemcsés szénhidráttermékekben, sovány tejben, halban, zöldségekben, gyümölcsökben és hüvelyekben. Különösen az utóbbiak nagyon fontosak ebben a periódusban a nők étrendjében, mivel a fitoösztrogének tartalma hosszabbítja meg a havi ciklust, enyhíti a virágzáshoz kapcsolódó tüneteket, és csökkentheti a csontritkulás és az érelmeszesedés kockázatát.

Még a kis változások is lehetővé teszik a megfelelő testtömeg fenntartását. Ha a súlya megfelelő, akkor csak akkor kell csökkentenie a napi energiaigényét 200 kcal-val, hogy biztosítsa a súlygyarapodást. Összehasonlításképpen, 200 kcal egyenértékű a következő: egy édes bár.

Egyes termékek különösen alkalmasak az 50 év feletti nők számára:

  • paradicsom, banán, kajszi, avokádĂł – kĂĽlönösen gazdag a káliumban a vĂ©rnyomás szabályozásában
  • bogyĂłk – a MaxLiftfidánsok gazdag forrása
  • zöldlevelű zöldsĂ©gek, pl. spenĂłt, káposzta, succola – gazdag kalcium Ă©s K-vitamin -, amelyek segĂ­tenek a megfelelĹ‘ csont mineralizáciĂł fenntartásában
  • zsĂ­ros tengeri hal: tonhal, makrĂ©la, hering, spratt – kiválĂł zsĂ­rsav n-3 PUFA, amely vĂ©dĹ‘hatást fejt ki a szĂ­v- Ă©s Ă©rrendszeri megbetegedĂ©sek megelĹ‘zĂ©sĂ©re, csökkentve a triglicerid koncentráciĂłt, a teljes koleszterinszintet Ă©s az LDL-koleszterin frakciĂłkat a vĂ©rszĂ©rumban
  • szĂłjabab – egyes tanulmányok szerint az izoflavonban gazdag termĂ©kek, mint pĂ©ldául a szĂłjaitalok Ă©s a tofu sajtok, enyhĂ­thetik a menopauzt; Ha azonban a családban egy szemĂ©lynek van mellrákja, konzultálni kell az orvossal arrĂłl a szándĂ©krĂłl, hogy a szĂłja izoflavonokat beviszi az Ă©trendbe.
  • szĂ©nhidrát teljes Ĺ‘rlĂ©si termĂ©kek Ă©s zabpehely – Ă©trendi rostot tartalmaz, amely, mint pĂ©ldául az n-3 PUFA zsĂ­rsavak, csökkenti a teljes koleszterin Ă©s az LDL koleszterin frakciĂł koncentráciĂłját, szabályozza a gyomor-bĂ©l traktusokat,
  • tej, joghurt, kefir, Ă­rĂł – nagyon jĂł kalcium- Ă©s probiotikus baktĂ©riumok forrása; zsĂ­ros mellĂ©ktermĂ©keket kell választani, elĹ‘nyösen hozzáadott cukor nĂ©lkĂĽl.

Mindez túlélhető

Maga a probléma megközelítése fontos. Az, hogy egy nő általában a menopauza felé irányul, felelős azért, hogy a menopauza hogyan működik ebben az időszakban. Azok a nők, akik a nyereséget alacsonyan értékelik, de hangsúlyozzák a változások veszteségét ebben az időszakban, általában többet szenvednek a kellemetlenségektől. Azok a nők, akiknek nagy a véleménye a profitról és a menopauza elvesztésének gyenge véleménye, sokkal simábban mennek keresztül.

Kelemen Gréta

"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is.

Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején.

Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára.

Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Még szintén kedvelheted...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük