Montignac Diet

[Total: 0    Average: 0/5]

Montignac Diet

dieta montignaca Montignac Diet

Ennek a diétanak az alkotója kijelentette, hogy fontosabb a szénhidrátok mennyiségének ellenőrzése az étrendben, nem pedig az étkezés méretének vagy fűtőértékének korlátozása. A táplálék alkalmazása átlagosan hetente körülbelül 1-2 kg Weight Loss-t tesz lehetővé.

A táplálkozás általános elvei

Az étrend szerzője Michel Montignac, egy francia, aki nem ért egyet a kalória számolásának célszerűségével. Úgy véli, hogy a súlygyarapodást nem a túl sok kalória okozza, hanem az élelmiszerek rossz választéka az étrendben.

Az általa kifejlesztett táplálkozás a magas GI termékek csökkentése és az alacsony GI termékek fogyasztása. A magas IG-értékkel járó termékek a vércukorszint növekedését, és ezáltal az inzulin növekedését okozzák.

A kerék bezárul, az inzulin csökkenti a vércukorszintet, és ismét éhesek vagyunk. Az alacsony GI termékek szabályozzák a vércukorszintet a vér inzulin termelésének csökkentése után étkezés után. Ily módon könnyebb szabályozni, hogy mennyi ételt fogyasztanak, és mennyi energiát tárol a teste.

A magas GI-szénhidrátok édesek, könnyű kenyér, burgonya, fehér rizs, sör, édesített tisztított gabonafélék. A banánt és a szárított gyümölcsöt is el kell kerülni.

Másrészt az alacsony glikémiás index jellemző a tisztítatlan gabonafélék, a teljes kiőrlésű rizs, a teljes kiőrlésű tészta, a sovány tej, a sovány hal és a hús, a hüvelyesek, a zöld zöldségek, a paprika, a paradicsom, a cukkini és a gyümölcs esetében: őszibarack, kajszibarack, narancs, grapefruit.

Emlékeztetni kell arra is, hogy a telített zsírsavak nehezebbek égetni, és ugyanakkor nagyobb hajlamuk van a zsíros szövetek felhalmozódására. Érdemes ezért cserélni a vajat, a zsíros hideg húsokat és a húst halakkal és olívaolajjal.

A Montignac táplálkozási elvek, amiket tudnia kell

  • 3 étkezés naponta: 2 szénhidrát (reggeli és vacsora) és 1 zsíros étkezés naponta (ebéd)
  • egy szénhidrát étkezés után 3 órás szünetet kell tartania, és egy zsíros étkezés után 4 órás szünetet kell tartania
  • a legjobb, ha gyümölcsöt eszik az üres gyomrában.

A Montignac étrend két fázisra oszlik:

  • I. fázisa Weight Loss ideje. Ez attól függ, hogy hány kilót kíván használni. A legfeljebb 35-es IG értékű szénhidrátok elfogynak. Önnek lehetnek sovány fehérje termékek, mint a hal és a baromfi, valamint a hüvelyesek.
  • II. Fázisa csökkentett testtömeg fenntartásához szükséges idő. Az élet végéig tart. A szénhidrátok kiválasztásakor továbbra is az IG-t követjük, és azok közül, akiknek IG-értéke nem több, mint 50.

Az étrend előnyei

  • Nincs szükség számolni a kalóriákat.
  • Könnyű megosztás a jó (hal, olívaolaj és más növényi olajok) és a rossz zsírok (vaj, zsír, zsíros kolbász és hús).
  • A glikémiás index elképzelését a tudományos kutatás indokolja, különösen a szénhidrát anyagcsere-rendellenességekben (cukorbetegség, glükóz intolerancia) szenvedő emberekben.

Az étrend minuszulása

  • A szénhidrát és zsírtermékek kombinációjának tilalma, az általánosan elfogadott elvekkel ellentétben, hogy minden étkezésnek tartalmaznia kell az összes szükséges tápanyagot (fehérjék, zsírok és szénhidrátok).
  • A diéta fegyelmezett emberek számára, mivel az IG megnehezíti a termékek kiválasztását.

Példa egy menüre

Az étkezés első fázisa

  • Reggeli: zabkás teáskanna, sovány tej, koffeinmentes kávé
  • Vacsora: grillezett lazac cukkinivel és padlizsánnal, fehér káposzta saláta, természetes joghurt, zöld tea
  • Vacsora: paradicsomos és mozzarellás saláta olívaolajjal, Pu-erh tea

A táplálék II. Fázisa

  • Reggeli: sovány baromfi sonka, több retek, paradicsom, koffeinmentes kávé tejjel.
  • Vacsora: Basmati rizs, pulykamell brokkolival és póréhagymával párolva, zöld tea
  • Vacsora: sós kemencében sült lazac, citromfogyasztott zeller saláta természetes joghurt és dió hozzáadásával, Herbal Tea
Kelemen Gréta
About Kelemen Gréta 169 Articles
"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is. Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején. Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára. Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*