HĂ­rek

Montignac Diet

Montignac Diet

dieta montignaca

Ennek a diétanak az alkotója kijelentette, hogy fontosabb a szénhidrátok mennyiségének ellenőrzése az étrendben, nem pedig az étkezés méretének vagy fűtőértékének korlátozása. A táplálék alkalmazása átlagosan hetente körülbelül 1-2 kg Weight Loss-t tesz lehetővé.

A táplálkozás általános elvei

Az étrend szerzője Michel Montignac, egy francia, aki nem ért egyet a kalória számolásának célszerűségével. Úgy véli, hogy a súlygyarapodást nem a túl sok kalória okozza, hanem az élelmiszerek rossz választéka az étrendben.

Az általa kifejlesztett táplálkozás a magas GI termékek csökkentése és az alacsony GI termékek fogyasztása. A magas IG-értékkel járó termékek a vércukorszint növekedését, és ezáltal az inzulin növekedését okozzák.

A kerék bezárul, az inzulin csökkenti a vércukorszintet, és ismét éhesek vagyunk. Az alacsony GI termékek szabályozzák a vércukorszintet a vér inzulin termelésének csökkentése után étkezés után. Ily módon könnyebb szabályozni, hogy mennyi ételt fogyasztanak, és mennyi energiát tárol a teste.

A magas GI-szénhidrátok édesek, könnyű kenyér, burgonya, fehér rizs, sör, édesített tisztított gabonafélék. A banánt és a szárított gyümölcsöt is el kell kerülni.

Másrészt az alacsony glikémiás index jellemző a tisztítatlan gabonafélék, a teljes kiőrlésű rizs, a teljes kiőrlésű tészta, a sovány tej, a sovány hal és a hús, a hüvelyesek, a zöld zöldségek, a paprika, a paradicsom, a cukkini és a gyümölcs esetében: őszibarack, kajszibarack, narancs, grapefruit.

Emlékeztetni kell arra is, hogy a telített zsírsavak nehezebbek égetni, és ugyanakkor nagyobb hajlamuk van a zsíros szövetek felhalmozódására. Érdemes ezért cserélni a vajat, a zsíros hideg húsokat és a húst halakkal és olívaolajjal.

A Montignac táplálkozási elvek, amiket tudnia kell

  • 3 Ă©tkezĂ©s naponta: 2 szĂ©nhidrát (reggeli Ă©s vacsora) Ă©s 1 zsĂ­ros Ă©tkezĂ©s naponta (ebĂ©d)
  • egy szĂ©nhidrát Ă©tkezĂ©s után 3 Ăłrás szĂĽnetet kell tartania, Ă©s egy zsĂ­ros Ă©tkezĂ©s után 4 Ăłrás szĂĽnetet kell tartania
  • a legjobb, ha gyĂĽmölcsöt eszik az ĂĽres gyomrában.

A Montignac étrend két fázisra oszlik:

  • I. fázisa Weight Loss ideje. Ez attĂłl fĂĽgg, hogy hány kilĂłt kĂ­ván használni. A legfeljebb 35-es IG Ă©rtĂ©kű szĂ©nhidrátok elfogynak. Ă–nnek lehetnek sovány fehĂ©rje termĂ©kek, mint a hal Ă©s a baromfi, valamint a hĂĽvelyesek.
  • II. Fázisa csökkentett testtömeg fenntartásához szĂĽksĂ©ges idĹ‘. Az Ă©let vĂ©gĂ©ig tart. A szĂ©nhidrátok kiválasztásakor továbbra is az IG-t követjĂĽk, Ă©s azok közĂĽl, akiknek IG-Ă©rtĂ©ke nem több, mint 50.

Az étrend előnyei

  • Nincs szĂĽksĂ©g számolni a kalĂłriákat.
  • Könnyű megosztás a jĂł (hal, olĂ­vaolaj Ă©s más növĂ©nyi olajok) Ă©s a rossz zsĂ­rok (vaj, zsĂ­r, zsĂ­ros kolbász Ă©s hĂşs).
  • A glikĂ©miás index elkĂ©pzelĂ©sĂ©t a tudományos kutatás indokolja, kĂĽlönösen a szĂ©nhidrát anyagcsere-rendellenessĂ©gekben (cukorbetegsĂ©g, glĂĽkĂłz intolerancia) szenvedĹ‘ emberekben.

Az étrend minuszulása

  • A szĂ©nhidrát Ă©s zsĂ­rtermĂ©kek kombináciĂłjának tilalma, az általánosan elfogadott elvekkel ellentĂ©tben, hogy minden Ă©tkezĂ©snek tartalmaznia kell az összes szĂĽksĂ©ges tápanyagot (fehĂ©rjĂ©k, zsĂ­rok Ă©s szĂ©nhidrátok).
  • A diĂ©ta fegyelmezett emberek számára, mivel az IG megnehezĂ­ti a termĂ©kek kiválasztását.

PĂ©lda egy menĂĽre

Az étkezés első fázisa

  • Reggeli: zabkás teáskanna, sovány tej, koffeinmentes kávĂ©
  • Vacsora: grillezett lazac cukkinivel Ă©s padlizsánnal, fehĂ©r káposzta saláta, termĂ©szetes joghurt, zöld tea
  • Vacsora: paradicsomos Ă©s mozzarellás saláta olĂ­vaolajjal, Pu-erh tea

A táplálék II. Fázisa

  • Reggeli: sovány baromfi sonka, több retek, paradicsom, koffeinmentes kávĂ© tejjel.
  • Vacsora: Basmati rizs, pulykamell brokkolival Ă©s pĂłrĂ©hagymával párolva, zöld tea
  • Vacsora: sĂłs kemencĂ©ben sĂĽlt lazac, citromfogyasztott zeller saláta termĂ©szetes joghurt Ă©s diĂł hozzáadásával, Herbal Tea

Kelemen Gréta

"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is.

Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején.

Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára.

Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Még szintén kedvelheted...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük